En wat komt er nou allemaal bij kijken??

Veel!!! ;) Om te beginnen een hoop doorzettingsvermogen. Alle begin is moeilijk en een tegenslag hoort erbij. Regelmatig heb ik dan ook de gedachte gehad: 'nou laat maar, waar doe ik het nou eigenlijk voor'? Maar toch de draad opgepakt en vol goede moed een andere richting op. En de aanhouder wint, zo blijkt maar weer! ;)

 

Verder heb je een beetje kennis nodig van het werkveld, dat zit wel goed. Ook een beetje verstand van boekhouden is wel handig maar dat had ik totaaaal niet. Gelukkig hebben ze tegenwoordig een hoop handige boekhoudprogramma's waar ik met wat geduld toch de hele boekhouding op orde heb gekregen. 

 

Buiten de kennis is materiaal ook wel handig. 2 jaar terug hebben we de tuin opgeknapt en een mooi tuinhuis neergezet voor de fietsen en de BBQ enzo. Er was nog een klein beetje ruimte over, dus ik had bedacht dat ik hier mooi mijn spullen wel in kwijt kon. Dat ging in het begin ook prima. Wat kratjes met materiaal, een partytent, statafels, boogschiet materiaal, krukjes, boomstammen, bamboepalen, kluizen..... en toen begon het toch wel een beetje vol te raken.

 

Een aanhanger moest er ook komen om de materialen in te vervoeren. Dit was nog niet zo makkelijk, want ze zijn erg in trek en dan ook vrij prijzig. Uiteindelijk 1 mooie nette wagen gevonden voor niet te veel en toen konden we gaan toeren.... Rechtdoor dat ging best, maar achteruit was nog een hele uitdaging. Na een paar tips en bijna echtscheiding van manlief ging het al ietsie beter. Oefening baart kunst, dus blijven oefenen dan maar. Nu de aanhanger er is kan er gelukkig ook wat materiaal verhuisd worden naar de aanhanger en is er wat meer lucht in het tuinhuis ;)

 

Dan het puntje reclame, waar ik dus ook 0 verstand van heb. Op internet maar eens zoeken en een website bouwen. Dit ging me nog aardig af. Wat flyers besteld, foto's laten maken door mijn lieve zus op onze try-out en een facebook pagina aangemaakt. Ook instagram staat op de planning, maar dat moet ik nog even uit vinden hihi. Stukje in de krant, flyers uitdelen en dan hopen op de eerste klanten.

 

Een verzekering, nog zo'n dingetje. Stel iemand breekt zijn been en het is mijn schuld, tja dan hang ik. Dus daar moet een verzekering komen. Nu blijkt simpelweg dat 99% van de verzekering 'vuur maken' bijvoorbeeld al niet dekt. En dit moest en zou ik gaan doen natuurlijk. Dus ik moest heel veel betalen via een bekende branchevereniging of verder zoeken. Na veel zoeken en om me heen vragen heb ik uiteindelijk een goede verzekering gevonden die alle activiteiten dekt die ik wilde gaan doen. Jeej!

 

Locatie's: Ik had heel leuk bedacht dat ik 'op locatie' mijn activiteiten wilde uitvoeren, maar die locatie's moesten daar nog wel even mee instemmen. Van de 20 benaderde horeca locatie's uiteindelijk met 4 in gesprek en een samenwerking aangegaan. Daarbij ook nog toestemming van de gemeente nodig gehad wat ook niet van een leien dakje is gegaan, maar uiteindelijk is ook dat goedgekomen. 

 

Verder hebben we natuurlijk de inschrijving bij de KvK, de belastingdienst, een bankrekening, werkkleding, het personeel met zijn contract, de planning, slechtweer opties, offertes & facturen en zo kan ik nog wel even door gaan. Om het niet teeeee langdradig te maken sluit ik hem hier weer bij af ;)

 

Al ben ik het belangrijkste natuurlijk vergeten: De support van mijn lieve familie en liefste man. Ook dit heb je zeker nodig om er een succes van te  kunnen maken. Na mijn geweldige backpack avontuur in Australië 5 jaar geleden kwam ik terug en sloot ik mijn reis en fotoboek af met de volgende zin en die is zeker nu ook weer van toepassing: Alleen kan ik de hele wereld aan, maar samen sta je toch echt sterker!

Reactie schrijven

Commentaren: 0